Bratislava
15. februára (TASR) - Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) zavedie od
15. marca poplatok za servis pri nákupe lístkov v pokladniciach a
vlakoch ZSSK. Príplatok v pokladnici bude vo výške 1 euro, vo vlakoch to
budú 3 eurá. Nákup lístkov online ostane bez poplatkov. Informoval o
tom hovorca ZSSK Dominik Drevický.
"Už viac ako 45 % našich zákazníkov nakupuje lístky online, čo je
dôkazom, že moderné riešenia sú cestou budúcnosti. Zavedením poplatkov
za servis chceme tento trend posilniť a rozšíriť využívanie našich
digitálnych služieb na čo najväčší okruh cestujúcich. Rešpektujeme
nižšiu mieru znalosti práce s internetom u staršej generácie, a preto
servisný poplatok nebudeme uplatňovať u seniorov pri kúpe cestovného
lístka so 100 % zľavou, ľudovo povedané zadarmo," priblížil generálny riaditeľ ZSSK Peter Helexa.
Od 15. marca tak bude dopravca k cestovnému lístku zakúpenému v
pokladnici účtovať poplatok za servis vo výške 1 euro. Za nákup lístka
vo vlaku si cestujúci za servis priplatia 3 eurá, a to aj pri nástupe v
stanici bez otvorenej pokladnice. Od poplatku budú oslobodení seniori
nad 62 rokov pri kúpe cestovného lístka na 100 % zľavu, tiež osoby od 70
rokov a držitelia preukazu ŤZP-S.
Podľa ZSSK posledné roky potvrdzujú rastúci trend digitalizácie. Za
uplynulých päť rokov vzrástlo používanie mobilnej aplikácie ZSSK na
17,32 %, e-shop dopravcu používa vyše 28 % ľudí, menej sú využívané SMS
lístky. Naopak, predaj cestovných lístkov v pokladniach podľa ZSSK
klesá, za posledné roky sa znížil zo 69,94 % na 47,68 %.
Digitalizácia podľa dopravcu šetrí nielen čas, ale aj peňaženky
cestujúcich a financie ZSSK. Predaj lístka v pokladnici totiž stojí
spoločnosť viac ako jedno eur, kým online predaj znižuje tieto náklady
na menej ako 0,30 eura. Digitalizácia tiež znižuje potrebu tlače
papierových lístkov a prispieva tak k ochrane životného prostredia. "Každé euro získané alebo ušetrené digitalizáciou investujeme späť do zamestnancov, modernizácie vlakov a zlepšovania služieb," doplnil Helexa.